Bril of lenzen op medische indicatie

Heb je een bril of lenzen op medische indicatie voorgeschreven gekregen voor jezelf of voor je kind? Dan kun je bij ons terecht voor deze bril of lenzen. Wij leggen in het kort uit wat dit voor jou betekent.

Voorafgaand aan je bezoek aan jochem, voor ogen

Nadat je bij een medisch specialist bent geweest en een medische verklaring hebt ontvangen neem je contact op met je zorgverzekeraar. Leg de situatie uit en vraag of je bij jochem, voor ogen in Zwolle je lenzen of bril mag bestellen. Maak daarna een afspraak bij ons voor een brilaanpassing, geef bij de opmerkingen aan dat het gaat om een bril of lenzen op medische indicatie.

op medische indicatie

Wat doen wij met het recept/de verwijzing

Met het recept kunnen wij direct de juiste lenzen of brillenglazen bestellen. Indien nodig doen wij nog een paar aanvullende metingen. Bij een bril kun je een nieuw montuur uitzoeken in de winkel, deze valt niet onder de basiszorgvergoeding. Bij kinderen kun je ook gebruik maken van het Kidscare abonnement, omdat dit lastig is uit te leggen vanwege de verschillende factoren, adviseren wij je in de winkel naar de mogelijkheden te vragen.

Wat betaalt de zorgverzekeraar?

Bij bril op medische indicatie wordt het montuur niet vergoed. Het gaat alleen om lenzen of glazen. Doordat wij contracten hebben met diverse zorgverzekeraars kunnen wij jouw declaratie in orde maken. Je hebt zelf een wettelijke eigen bijdrage van € 58,50 per lens of per glas per kalenderjaar.